Ropiairbrush             
Honlap-menü
Almappák
Hírek A Világból [30]
+18 Cikkek-Hírek [11]
Minden ami 18 év felett történik!
Mini-chat
200
Statisztika

Online összesen: 5
Vendégek: 5
Felhasználók: 0
Belépés
Nyitólap » Cikkek » Hírek A Világból [ Cikk hozzáadása ]

Feltámadt egy legendás Mercedes

Feltámadt egy legendás Mercedes

Az 1969-ben kifejlesztett Mercedes C111 a világ egyik legkorszerűbb autója volt, technikája évtizedekkel megelőzte a korát. A Mercedes modelljeire szakosodott német GWA úgy érezte, méltatlanul elfeledte a világ ezt a sirályszárnyas ajtókkal rendelkező, több sebességi rekordot megdöntött gépcsodát és újra kerékre állította. A Ciento Once nevet adta neki.

Az első Mercedes-Benz C111 prototípus 1969-ben készült el, akkoriban, amikor a márka újfajta motortechnológiákkal kísérletezett. Az első tanulmánynak üvegszálas karosszériája és háromrotoros Wankel-motorja volt, középre beépítve. A kabinban bőrkárpitozás és légkondicionáló fogadta az utasokat. A C111 második kiadása 1970-ben jelent meg, már négyrotoros, 370 lóerős Wankel erőforrással. Feljegyzések szerint a kocsi megfutotta a 290 km/órát.

A Mercedest ezután a dízelmotorok kezdték el komolyabban érdekelni, így a mérnökök a harmadik prototípusba már egy soros öthengeres turbódízelt építettek be. 230 lóerejével ez a C111 kilenc különböző dízel sebességi rekordot javított meg. A C111 előremutató jármű volt, légellenállási együtthatója például mindössze 0,19-re adódott (!). Nem csoda tehát, hogy 1978-ban Nardóban 322 km/órás végsebességet ért el, és 12 órán keresztül 316 km/órás átlagsebességgel száguldott. Egy évvel később született egy igazán brutális, 500 lóerős 4,8 literes ikerturbós V8-as benzinessel szerelt változat is, amely 403,78 km/órás átlagsebességet mutatott fel! 

A GWA tehát ez előtt az autó előtt tiszteleg a Ciento Once-szal, amelynek sem a külsejét, sem a menetteljesítményeit tekintve nem kell szégyenkeznie. A karosszéria csővázas és egy M120-as Mercedes V12-es motort hord, amely többek között az első Pagani Zondát és a Mercedes CLK GTR-t is hajtja. Természetesen hátra, középre építették be, egy üveglapon keresztül mindenki megcsodálhatja. A 408 lovas aggregátot 6-fokozatú Cima H típusú váltóművel párosították.

 

A Ciento Once tengelytávja picit rövidebb, mint a C111-é, és nem nyom többet 1,4 tonnánál. Sportfutóműve minden paraméterében állítható és AMG fékrendszer lassítja. Karosszériája kézzel készült és elektromosan állítható hátsó szárnyat is kapott, a jobb tapadás érdekében. Belső tere a 70-es éveket idézi: szövettel borított karbon székek, az MB W120R után mintázott műszerek, alumínium pedálok, megvilágított küszöbök.

A felnik gyönyörűek, és pontosan olyan a méretezésük, mint az SLS AMG-jé. Elöl 9, hátul 11 hüvelyk szélesek és 265/35/19, illetve 295/30/20 méretű abroncsokat viselnek.

A Ciento Once a GWA közlése szerint egyedi darab marad, bár azért egy mini széria legyártást szerintem még ne zárjuk. Annyira jól néz ki, hogy sokan csillagászati összegeket is megadnának érte.

Kategória: Hírek A Világból | Hozzáadta: Admin (2011-01-14)
Megtekintések száma: 505 | Tag-ek(kulcsszavak): új merci | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
Hozzászólásokat csak regisztrált felhasználók írhatnak.
[ Regisztráció | Belépés ]
Megosztás!
Keresés
Időjárás ma
Felhőkép
Google Talk
Barátaink:
  • Honlap létrehozása
  • TOP 100
  • Zene
  • Ajándék
  • ...
    Copyright MyCorp © 2025Honlapszerkesztő - uCoz